Руководство
Историјат
Организациона шема
В.Д. директора:
Мишо Марковић, дипломирани инжењер организационих наука.
Марковић је рођен 30. априла 1974. године у Аугсбургу, СР Немачка. Основну школу и средњу Машинску школу завршио у Карловцу. Радио је у ,,Метал – енергомонтажи“ на пословима руководиоца Одржавања, ФТО Систем на месту регионалног менаџера, ЈКП “Грејање” Панчево на месту руководиоца службе. Био је члан Градског већа задужен за стамбено комуналну делатност и саобраћај, као и одборник у три мандата.
Извршни директор сектора за управљање отпадом, заштиту животне средине и комуналних послова:
Јованка Дакић, мастер инж. заштите животне средине.
Укупан стаж 17 година. У ЈКП ,,Хигијена“ почела да ради 2010. на руководећим пословима везаним за управљање отпадом и заштите животне средине.
Извршни директор сектора правних, кадровских и општих послова:
Сања Шево, дипломирани правник.
Укупан стаж 24 године. У ЈКП ,,Хигијена“ почела да ради 2008 године. Од 2012. сертификовани службеник за јавне набавке и члан Удружења професионалаца у јавним набавкама.
Извршни директор сектора економско финансијских послова:
Гора Гвозденовић, дипломирани економиста
Укупно 23 године стажа, од чега 17 година у ЈКП ,,Хигијена“Панчево.
Председник надзорног одбора:
Васо Кркобабић, дипломирани правник.
Укупан радни стаж осам година. Пре именовања за члана Надзорног одбора ЈКП ,,Хигијена“ Панчево, од 2013. до 2017. обављао функцију директора ЈКП ,,Качарево“.
Члан надзорног одбора:
Нестор Јосивљевић, дипломирани менаџер.
Од 2018. запослен као руководилац продаје у фирми ,Aqva King NM“. Претходно био ангажован на пословима у струци у ,,Азотари“ и ,,Рафинерији нафте Панчево“.
Члан надзорног одбора из редова запослених:
Зоран Радојковић, дипломирани менаџер индустријског менаџмента
Укупно 31 година стажа, од чега 15 година у ЈКП ,,Хигијена“ Панчево. Током рада био је на руководећим позицијама у Служби „Паркинг сервис“ и РЈ „Нова депонија“, сада руководилац комуналних послова.
СЕДАМ ДЕЦЕНИЈА ПОСЛЕ
Почетак рада на одржавању јавне хигијене у Панчеву везује се за прво спомињање те делатности у ,,Историји града Панчева“ Феликса Милекера, 1786. године. Због јаке трговине са Турцима, варош се убрзано развијала и бројала 1000 кућа, а одржавање чистоће спадало је у делокруг Магистрата. Сам посао организовала је и надзирала полиција.
Крајем 18. века грађани Панчева су сами одржавали хигијену на градским улицама, чистили одводне шанчеве испред кућа, тротоаре поплочавали циглом или даскама. Одржавање чистоће на јавним површинама, најпре Велике и Мале пијаце, увек је био проблем јер се град нагло развијао, па је полиција по налогу Магистрата и по утврђеном регулационом плану често на те послове присиљавала робијаше, кулучаре, па и раднике - странце који су се нашли у градским гостионицама.
Проблем паса од вајкада је био присутан. Тако стари списи сведоче да је 1822. године у граду било близу 9000 паса јер их је свака кућа имала од 3 до 6. Исте године Магистрат је тражио од Генералне команде у Темишвару дозволу да се пси поново убијају из пушке, а не штапом. Но, то је одбијено, јер је долазило до пожара будући да је већина кућа била покривена сламом.
Сто година касније, тачније 1922. године Сенат Панчева увео је градски порез на псе, те је власник пса чувара плаћао 4 динара, за ловачког пса 20, а за луксузне, расне псе 40 динара годишње.
Будући да чистоћа у граду није била на задовољавајућем нивоу, ондашње градске власти тражиле су решења и тако октобра 1885. Одбор за улепшавање вароши предлаже Магистрату да чишћење улица сам организује тако што ће унајмити 6 до 8 људи и двоја кола који би били дужни да обе пијаце у јесен и пролеће очисте од блата, зими од снега и да сваког дана очисте од прашине. Калдрмисане улице бар једном недељно да очисте и да се сакупљено смеће, блато и снег са улица склоне. Чишћење улица у сопственој режији варош је стајало 1680 форинти годишње.
С растом града стизала су и нова решења ондашњих власти па је 1920. године град имао 16 коња и све већи број упослених за потребе ,, службе подвоза, полицијске инспекције, одржавање градске чистоће и готовости за сигурност против пожара“.
И колико год се власт трудила да град држи чистим, ондашње новине бележиле су бројне притужбе грађана да су улице прашњаве и прљаве, да се слабо чисте улице ван центра вароши и поред тога што грађанство уредно плаћа високе порезе.
Тако ,,Панчевац" у броју од 1. јануара 1924. доноси вест да је због тужби грађана на прљаве улице град предвидео посао за 20 метлара, једног надзорника, 15 кола и поливаче улица.
Да су Панчевци и у прошлом веку волели да праве дивље депоније сведочи чланак у листу ,,Народна слога“ од 8. јуна 1924. године. ,,На марвеној пијаци, поред железничке пруге, а крај пута који води ка Валдмановом купатилу, баца се панчевачко ђубре, дакле скоро усред града...“
Одржавање хигијене у граду (чишћење улица, одржавање бунара, шанчева, нужника у центру града, рад шинтераја и марвеног гробља, одвожење смећа...) из деценије у деценију био је велика обавеза за град, али и предмет интересовања за приватне предузетнике. Тако је јуна 1934. на седници Градског одбора разматрана и одбијена молба за добијање концесије за изношење смећа једног приватника јер није поседовао дозволу за проширење концесионих радњи од ондашњег Министарства трговине. Исте године градски оци су купили електричну пумпу за прање улица и наложили да се огради и поправи запуштена зграда кафилерије (из монографије Зорана Ротара ,,55 година ,,Хигијене“ у Панчеву“).
Послератни пут развоја ЈКП ,,Хигијена“ Панчево отпочео је 7. априла 1948. године када су чланови Надзорног одбора града донели решење о оснивању Градског предузећа за чистоћу Панчево чија је обавеза била да брине о зимском (парно) и летњем (речно) купатилу, кафилерији и чишћењу улица. Првих година по оснивању предузеће није могло да опстане без помоћи града који је годишње за то издвајао солидну суму новца. Нова организациона решења за бројне комуналне функције у граду стигле су у лето 1952. године када је угашено Градско предузеће ,,Чистоћа“ и припојено новоформираној Градској привредној установи ,,Комуналац“.
Наредне године, односно деценије протекле су у знаку убрзане индрустријализације града, привредног раста, повећања броја становника и изградње путне и комплетне инфрастуктурне мреже. За све бројније послове у свим погонима ондашњег ,,Комуналца“, у циљу пружања све бољих услуга житељима Панчева путем самодоприноса и сопствених прихода, обезбеђивани су солидни и стабилни извори финансирања за опремање овог предузећа савременом механизацијом и опремом и повећање броја запослених.
Данашње име ,,Хигијена“ добија 1974. године кад је одлуком града основано Удружено стамбено комунално предузеће ,,Стандард“ у чији је састав ,,Хигијена“ ушла као основана организација удруженог рада. Овај период у укупном трајању ,,Хигијене“ од 69 година по мишљењима многих представља један од значајних периода за развој предузећа. У то време ,,Хигијена“ је располагала бројним аутоподизачима, аутосмећарима, булдожерима, осталим тешким радним машинама, цистернама, ситнијом механмизацијом, камионима и путничким возилима.
У пролеће 1993. године, на основу Одлуке Скупштине општине о гашењу комуналног предузећа ,,Стандард“, формира се ЈКП ,,Хигијена“ која у саставу има погоне ,,Чистоћа“, ,,Одржавање“, ,,Изношење смећа" и Општи и Привредно рачунски сектор са укупно 170 запослених. Основне делатности новоформираног јавног комуналног предузећа су: одржавање чистоће на јавним површинама, обављање послова у кафилерији, одржавање јавних речних купатила и одржавање јавних тоалета.
,,Хигијена“ је због природе посла увек тесно била повезана са градом, развијала се са њим, стагнирала или напредовала. После тешког периода за читаву земљу обележеног санкцијама, падом производње и инфлацијом, почетком 2000-их стижу знатно бољи услови привређивања. Свесни одгворности које им је град као оснивач поверио, почели су са интензивним обнављањем возног парка, отварањем погона ,,Екосировина“ за селекцију отпада и едукацијом грађана. Започет је рад ,, Паркинг сервиса", ,,Зоохигијене"... Овај период ће у историји предузећа, поред оног бума седамдесетих, остати упамћен и по набавци бројних савремених радних машина, повећању обима и квалитета услуга све већем броју домаћинстава у граду, као и броја запослених.
Захваљујући донацији Владе Италије и улагању града наредних година су завршени радови на изградњи и опремању Центара за разврставање и селекцију рециклабилних материјала. Пуштена је у рад најсавременија преса за балирање сировина и на градским улицама су постављени наменски контејнери за папир, стакло и пет амбалажу.
Паралелно почиње да се решава деценијски градски проблем одлагања смећа на сметлишту у центру града.
Током 2004. почињу радови на новој савременој депонији на Доловачком путу. Напокон, после више од деценије комплекс Нове депоније, највеће градске инвестиције пуштен је у рад у јесен 2014. године. Депонија је 19 километара изван града и обухвата површину од 341.404 м2; планиран век јој је најмање 20 година. Од укупно три фазе тела депоније за одлагање неопасног чврстог отпада, изграђена је Iа фаза која обухвата 38000 квадрата.
Пуштању у рад нове депоније претходили су стручни извештаји низа комисија и експерата ангажованих од стране Министарства енергетике, развоја и заштите животне средине. Крајем 2013. потписан је Меморандум о разумевању и Предлог пројекта за Пројекат покретања нове регионалне депоније за Град Панчево и Општину Опово, године између ресорног министарства, Града Панчева, Општине Опово и донатора ИМГ – заступника Сида (Шведске агенције за међународни развој и сарадњу). Пројекат је финансиран од стране града Панчева у износу од 15.000.000 динара и средстава донације Сида у износу од 439500 евра. Реализован је у сарадњи са Министарством енергетике, развоја и заштите животне средине (МЕРЗ), односно касније Министарством пољопривреде и заштите животне средине, Покрајинским секретаријатом за урбанизам, градитељство и заштиту животне средине и International Menagement Group (ИМГ), у оквиру програма Подршке инфраструктурним пројектима животне средине (ЕИСП 1).
Данас, после седам деценија постојања ЈКП ,,Хигијена“ Панчево запошљава близу 350 радника брине о милион и по јавних површина у граду и пружа услуге одношења и депоновања смећа за 34000 корисника у граду и два насељена места. Управља градским паркиралиштима, старом и новом депонијом, Рециклажним центром, Зоохигијеном.
Мисија ЈКП ,,Хигијена“ Панчево je да пружи квалитетније услуге корисницима, како у граду тако и насељеним местима и тако град учини квалитетнијим и лепшим за живот. Дa би мисија била испуњена, потребно је радити на едукацији грађана јер без подизања свести о значају селектовања отпада нема значајнијих помака у примени савремених стандарда у ситему управљања отпадом и заштити животне средине.
Визија ,,Хигијене“ је подизање комуналне инфраструктуре и квалитет услуга на европски ниво, као и достизање трендова пословања развијених земљама из области управљања отпадом. JKП „Хигијена“ Панчево видимо у будућности као друштвено одгворно и тржишно оријентисано предузеће.